Wiadomości branżowe

PMPG SA zakupiła udziały w A. W. R. „WPROST” sp. z o.o.

PMPG SA zakupiła udziały w A. W. R. „WPROST” sp. z o.o.
 Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w obszarze rozbudowy portfela mediów poprzez akwizycje, Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP (PGM)) z siedzibą w Warszawie informuje, iż w dniu 28 grudnia 2009 r. podpisała umowę kupna (Umowa) z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, reprezentowaną przez Amadeusza Króla, na mocy której nabyła 80 udziałów o łącznej wartości nominalnej 40.000 PLN (czterdzieści tysięcy złotych), co stanowi 80 proc. (osiemdziesiąt procent) kapitału zakładowego i 80 proc. (osiemdziesiąt procent) głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo - Reklamowa „WPROST" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8.072.500 PLN (osiem milionów siedemdziesiąt dwa tysiące pięćset złotych). Wartość ewidencyjna udziałów jest równa cenie nabycia. Objęte udziały stanowią inwestycję długoterminową. PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi. Ponadto Zarząd informuje, iż PMPG nie posiada innych udziałów w spółce A.W.R. „Wprost" oraz że

 

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w obszarze rozbudowy portfela mediów poprzez akwizycje, Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP (PGM)) z siedzibą w Warszawie informuje, iż w dniu 28 grudnia 2009 r. podpisała umowę kupna (Umowa) z Qebonto Holdings Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze, reprezentowaną przez Amadeusza Króla, na mocy której nabyła 80 udziałów o łącznej wartości nominalnej 40.000 PLN (czterdzieści tysięcy złotych), co stanowi 80 proc. (osiemdziesiąt procent) kapitału zakładowego i 80 proc. (osiemdziesiąt procent) głosów na Zgromadzeniu Wspólników, w Spółce Agencja Wydawniczo – Reklamowa „WPROST” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. 

Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8.072.500 PLN (osiem milionów siedemdziesiąt dwa tysiące pięćset złotych). Wartość ewidencyjna udziałów jest równa cenie nabycia. Objęte udziały stanowią inwestycję długoterminową.

 

PMPG sfinansuje transakcję środkami własnymi.

 

Ponadto Zarząd informuje, iż PMPG nie posiada innych udziałów w spółce A.W.R. „Wprost” oraz że nie występują żadne powiązania pomiędzy Emitentem a Sprzedającym.

 

Wartość nabytych udziałów przekracza 10% wartości kapitałów własnych PMPG SA, przez co spełnione są kryteria znaczących aktywów.

 

Zakup udziałów w A.W.R. „WPROST” istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny „Wprost”. Przynajmniej raz w miesiącu sięga po niego ponad 2,6 miliona czytelników. Co czwarty czytelnik (24 proc.) to mieszkaniec dużego, ponad półmilionowego miasta; połowa z nich (49,7 proc.) ma wyższe wykształcenie; co piąty (21 proc.) to dyrektor lub właściciel prywatnej firmy. W rankingu za czerwiec 2009 Instytutu Monitorowania Mediów, tygodnik Wprost znalazł się wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów oraz na drugim miejscu wśród tygodników opinii.

A to już wiesz?  Samsung prezentuje pierwszy na świecie, największy i najbardziej wklęsły telewizor Ultra HD o przekątnej 105 cali

 

Według danych cennikowych Expert Monitora (bez uwzględniania rabatów i autopromocji) w ub. r. „Wprost” (AWR „Wprost”) zarobiło 98,7 mln zł. Dla porównania – „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) – 123,2 mln zł i „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) – 108,1 mln zł.

 

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy