Wiadomości branżowe

PMPG SA porządkuje aktywa i spodziewa się wzrostu przychodów w kolejnych kwartałach 2010

Ponad 15 mln wyniosły przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) w I kwartale 2010 r. Skonsolidowany zysk ze sprzedaży wyniósł 4 mln 331 tys. zł. Grupa zamknęła I kwartał stratą netto na poziomie 3 mln 738 tys.  WYBRANE DANE FINANSOWEGK PMPG SAI  Q 2010GK PMPG SAI  Q 2009               [TYS. PLN]PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY15 16816 419ZYSK ZE SPRZEDAŻY4 3315 601EBITDA-3 114

Ponad 15 mln wyniosły przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) w I kwartale 2010 r. Skonsolidowany zysk ze sprzedaży wyniósł 4 mln 331 tys. zł. Grupa zamknęła I kwartał stratą netto na poziomie 3 mln 738 tys.

 

WYBRANE DANE FINANSOWE

GK PMPG SA

I  Q 2010

GK PMPG SA

I  Q 2009

               [TYS. PLN]

PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY

15 168

16 419

ZYSK ZE SPRZEDAŻY

4 331

5 601

EBITDA

-3 114

11 576

ZYSK NETTO  

na jednostkę dominjącą

-3 738

11 568

 

W ujęciu jednostkowym, PMPG SA odnotowała 18 mln 205 tys. zł straty. Taki wynik jest spowodowany głównie odpisami aktualizującymi udziały w spółkach z grupy Media Works SA.

 

Strata na poziomie Grupy Kapitałowej wynika m.in. z konsolidacji AWR WPROST sp. z o.o., w której udziały PMPG SA nabyła 28 grudnia 2009 r. W pierwszym kwartale 2010 r. rozpoczęła się asymilacja AWR WPROST i GK PMPG oraz reorganizacja tej pierwszej, co pozwoliło na optymalizację kosztów w ramach Grupy. Restrukturyzacja objęła przede wszystkim działy back office, które dublowały kompetencje w ramach Grupy. Koszty reorganizacji obciążyły wynik grupy w I kwartale, natomiast ich pozytywne efekty powinny być zauważalne już w następnym okresie rozliczeniowym. 

 

Jednocześnie Grupa prowadzi przegląd poszczególnych działalności i weryfikację posiadanych aktywów. Ma to związek z obciążeniem wyników kosztami i odpisami aktualizacyjnymi, które dotyczą w szczególności odpisu na wartości niektórych spółek z Grupy oraz odpisów udziałów w spółkach zależnych. Są to odpisy o charakterze jednorazowym.

 

„W pierwszym kwartale główny nacisk położyliśmy na wdrożenie programu naprawczego w nowonabytej spółce AWR WPROST. Pierwsze efekty zmian już widać, udało się ograniczyć koszty, a w marcu po raz pierwszy od wielu miesięcy WPROST odnotował zysk operacyjny. Udało się również odwrócić trend spadkowy sprzedaży tygodnika, która od marca powoli rośnie. Podjęliśmy również rozmowy z uczestnikami spraw sądowych, w których stroną był lub jest tygodnik WPROST i staramy się, aby sprawy te zakończyć ugodowo i aby ich koszty dla tygodnika były jak najmniej dotkliwe” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG SA.

 

Lisiecki podkreśla, że polityka dyscypliny kosztowej, którą wdrożono we WPROST w I Q, zostanie zaimplementowana we wszystkich spółkach Grupy Kapitałowej PMPG SA w kolejnym kwartale. Jednocześnie na bieżąco realizowane są projekty rozwojowe, w tym w zakresie budowy kompetencji w Internecie oraz wzmocnienia efektu wewnętrznych synergii w ramach grupy. Pozostałe planowane projekty PMPG weryfikuje pod kątem ich rentowności, niektóre z nich zawieszając do czasu pozyskania inwestorów.

 

Prezes PMPG SA  przypomina też, że I kwartał roku tradycyjnie jest okresem słabszych wyników Grupy z uwagi na sezonowość w branży, w której Spółka prowadzi główną działalność. Pierwsze trzy miesiące roku to zwyczajowo czas przetargów oraz podpisywania umów, z których część ma charakter ramowy. Specyfiką działalności spółki jest, że największe przychody notuje ona w III i IV kwartale roku. Lisiecki ocenia, że podobnie będzie również w 2010 roku, tym bardziej, że pierwsze ostrożne prognozy dotyczące rynku reklamy mówią o niewielkich wzrostach w drugiej połowie roku.

 

Czynnikami, które zapewne będą miały wpływ na wyniki PMPG SA w kolejnych okresach rozliczeniowych, są m.in. zakończenie procesu asymilacji AWR WPROST z GK PMPG, wdrożenie nowej strategii dla tygodnika WPROST oraz Agencji BTL Point Group, finalizowanie negocjacji ze stronami sporów sądowych, w których stroną jest tygodnik WPROST, restrukturyzacja i repozycjonowanie serwisów internetowych spółki, intensyfikacja działalności w obszarze nowych mediów i sprzedaży powierzchni reklamowej w Internecie oraz rozwój działalności brokera OOH.

A to już wiesz?  WPROST: lista stu najbogatszych Polaków ? już w poniedziałek

 

Najistotniejsze wydarzenia w ramach Grupy Kapitałowej PMPG w I Q 2010 r.:

 

ZAKUP I INTEGRACJA AWR WPROST:

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w obszarze rozbudowy portfela mediów poprzez akwizycje, PMPG SA w dniu 28 grudnia 2009 r. podpisał umowę kupna 80 proc. udziałów w spółce Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wydawcy tygodnika WPROST. Zakup udziałów w AWR WPROST istotnie wpłynął na zmianę pozycjonowania PMPG na rynku mediowym, uzupełniając portfolio grupy o brakujący tytuł opiniotwórczy.

 

23 marca PMPG SA zakończyła transakcję i dokonała 100 proc. płatności za nabyte udziały. Kwota 4 072 500 została zapłacona w gotówce, a kwota 4 000 000 została uregulowana poprzez potrącenie z wartością 1 600 000 akcji spółki, objętych przez sprzedającego po cenie 2,5 PLN/szt.

 

Od początku stycznia 2010 r. trwa integracja AWR WPROST z Grupą Kapitałową PMPG SA oraz porządkowanie struktur i portfolio spółki. W styczniu AWR WPROST sprzedała nierentowny miesięcznik hobbystyczny „Mój pies” oraz powiązane z nim serwisy internetowe www.psy.pl i www.koty.pl. Od 1 lutego 2010 r. funkcję prezesa Zarządu AWR WPROST pełni prezes PMPG SA, Michał M. Lisiecki.

Trwają także zmiany w redakcji. Z początkiem lutego pełniącym obowiązki redaktora naczelnego została Katarzyna Kozłowska.

 

Także w lutym 2010 rozpoczęły się prace nad nową strategią tygodnika, prowadzone przez PMPG SA we współpracy z agencją Demo Effective Launching. Jednocześnie w tygodniku trwają zmiany wydawnicze mające podnieść sprzedaż egzemplarzową tygodnika oraz zintensyfikować przychody z reklam. Nowy wydawca WPROST podjął również rozmowy ze stronami postępowań sądowych, których stroną był tygodnik WPROST. W niektórych sprawach udało się doprowadzić do ugód (z Aleksandrem Kwaśniewskim) lub porozumień.

 

PODWYŻSZENIE KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO:

W styczniu Zarząd Platformy Mediowej Point Group SA podjął uchwały w sprawie: podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego oraz wyłączenia prawa poboru dla dotychczasowych Akcjonariuszy. Zarząd Spółki uzyskał zgodę Rady Nadzorczej PMPG SA na emisję akcji oraz ustalenie szczegółowych warunków emisji i pozbawienie dotychczasowych Akcjonariuszy w całości prawa poboru. Zgodnie z przyjętymi założeniami emisji kapitał zakładowy Spółki zostanie podwyższony z kwoty 103.897.325,00 zł o kwotę nie niższą niż 1,00 zł i nie wyższą niż 10.378.000,00 zł. Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki zostanie dokonane poprzez emisję nowych akcji na okaziciela serii F. Akcje nowej emisji mogą zostać nabyte w ramach oferty prywatnej i mogą być pokryte wyłącznie wkładami pieniężnymi. Emisja nie zostanie przeprowadzona w formie oferty publicznej.

PMPG W INTERNECIE:

PMPG rozszerza porozumienie z Fox International Channels

W styczniu PMPG SA rozszerzyła zakres współpracy z Fox International Channels, spółką będącą multimedialnym ramieniem News Corporation. PMPG podpisała umowę z Fox International Channels Poland, która zarządza działaniami marketingowymi i sprzedażą reklam na terenie Polski dla serwisu MySpace. Umowa przyznaje PMPG wyłączność na sprzedaż narzędzi reklamowych online na stronie MySpace.

Wcześniej, w listopadzie 2009 r.,  PMPG podpisała porozumienie MoU – ang. Memorandum of Understanding – z Fox International Channels dotyczące utworzenia spółki typu joint venture, która będzie oferowała usługi reklamowe w Internecie, marketing internetowy oraz usługi z tym związane. Udziałowcy zobowiązali się do wniesienia do nowej spółki wszystkich polskich zasobów internetowych (powierzchni reklamowych), jakie znajdują się pod ich kontrolą. Włączenie do tych zasobów serwisu MySpace będzie stanowiło istotne wzmocnienie potencjału nowopowstałej spółki.

A to już wiesz?  Technologie nowej generacji na Europejskim Forum Samsung 2015

Rekordowy styczeń i dobre oceny Sport24.pl

Od początku roku Sport24.pl umacnia swoją pozycję na rynku portali o tematyce sportowej. Styczeń 2010 był najlepszym miesiącem w historii portalu pod względem statystyk – serwis odwiedziło ponad 300 000 unikalnych użytkowników. Pozwoliło to na umocnienie się w dziesiątce największych portali sportowych w Polsce. Sport24.pl zajął też bardzo dobre 6. miejsce w rankingu internetowych serwisów sportowych opracowanym przez miesięcznik PRESS (nr 2/2010).

 

Dlaczego.com.pl – dobre statystyki

Bardzo dobre wyniki notowały też w początku roku serwisy edukacyjne PMPG: dlaczego.com.pl, Korba.pl oraz Ocen.pl. Odwiedziło je ponad 600 tys. unikalnych użytkowników, co przełożyło się na blisko 2 mln odsłon. Filarem serwisów edukacyjnych PMPG jest dlaczego.com.pl – serwis magazynu studenckiego „?dlaczego”, uruchomiony zaledwie w październiku ubiegłego roku. Redaktor naczelny „?dlaczego” odpowiedzialny za serwisy edukacyjne PMPG ocenia, że jeżeli dlaczego.com.pl i pozostałe portale będą nadal poszerzać swój zasięg tak jak do tej pory, wkrótce powinny trafić do zestawienia TOP 20 serwisów edukacyjnych w Polsce.

 otoTrend.pl – nowy serwis z przewodnikiem po świecie luksusu

Doradca i przewodnik po świecie mody i luksusu – taką rolę chce pełnić uruchomiony w lutym serwis internetowy otoTrend.pl. To nowy serwis w portfolio Platformy Mediowej Point Group. Swoich czytelników upatruje wśród osób o wysokim statusie majątkowym, obdarzonych dobrym gustem, ale nie dysponujących wystarczającą ilością czasu na zakupy czy poszukiwania odpowiednich ofert. W ich imieniu redaktorzy i współpracownicy serwisu będą wybierali z rynku oferty i artykuły na wysokim poziomie, zgodne z najnowszymi trendami mody, dostarczane przez firmy o doskonałej reputacji, a następnie będą je prezentowali na stronie internetowej. Redakcja planuje także uruchomienie VIP Service. To usługa tworzona z myślą o elitarnym użytkowniku serwisu ototrend.pl, który po opłaceniu abonamentu będzie miał dostęp do unikalnych wydarzeń, usług i produktów. 

 

PMPG OUT OF HOME:

OOH Media Point Group z wyłącznoscią na Digital Signage w Mc Donald’s i Deutsche Bank

Reklamę w sieci ekranów Mc Donald’s i Deutsche Bank można kupować tylko za pośrednictwem OOH Media Point Group. Podpisana w styczniu umowa z Mebi Group, właścicielem sieci McDonald’s TV, będącą również operatorem sieci  Deutsche Bank TV, ma klauzulę wyłączności. Media Point Group oferuje również sprzedaż reklam wyświetlanych na uczelniach, dworcach i lotniskach. Oprócz wymienionych wyżej sieci Digital Signage, OOH Media Point Group jest obecnie wyłącznym brokerem nośników wielkoformatowych 6x3m sieci Watch Out Door, zlokalizowanych na największych polach golfowych na terenie Polski. OOH Media Point Group oferuje również reklamę w ramach sieci „Digital Outdoor”, w ofercie której znajduje się obecnie 60 nośników LED o wymiarach 18m2 – 60m2 zlokalizowanych w największych miastach w Polsce.

 

ISTOTNE WYDARZENIA, KTÓRE WYSTĄPIŁY PO DNIU, NA KTÓRY SPORZĄDZONO SPRAWOZDANIE:

 

PMPG SA z Direct Capital Group i narzędziami Money24.pl

W kwietniu PMPG SA poinformowała o porozumieniu, w ramach którego uzyskała prawo pierwszeństwa do nabycia 20% udziałów w spółce Direct Capital Group sp. z o.o. (DCG). Jednocześnie PMPG podpisała umowę o współpracy z DCG. W ramach umowy PMPG SA zaimplementuje rozwiązania i narzędzia Money24.pl na witrynach internetowych spółki. Direct Capital Group sp. z o.o. jest właścicielem marek Money24.pl (www.money24.pl) oraz Moneyzoom (www.moneyzoom.pl). Tworzy narzędzia internetowe umożliwiające użytkownikom prosty, bezpieczny wybór oraz zakup produktów finansowych i ubezpieczeń w sieci, bez angażowania osób trzecich.

A to już wiesz?  Samsung Smart TV i pilotów kilka

WPROST z licencją THE ECONOMIST

Także w kwietniu ukazał się pierwszy numer Pulsu Gospodarki – dodatku do tygodnika WPROST przygotowanego na podstawie analiz instytutu badawczego The Economist Intelligence Unit. Nowym dodatkiem ekonomicznym WPROST rozpoczęło współpracę merytoryczną z tym prestiżowym instytutem, będącym częścią grupy The Economist, wydawcy najważniejszego na świecie tygodnika o tematyce biznesowej i ekonomicznej. WPROST ma wyłączną licencję jako tygodnik na publikowanie materiałów EIU w Polsce. Dodatek ekonomiczny brandowany logotypem The Economist będzie się ukazywał raz w miesiącu. 

Porozumienia z R. R. Donnelley Europe sp. z o.o.

28 kwietnia 2010 r. zostało podpisane trójstronne porozumienie pozasądowe wraz ze zobowiązaniem do zawarcia ugody sądowej pomiędzy R. R. Donnelley Europe Sp. z o.o. (RRDE) a PMPG SA i AWR WPROST. Porozumienie jest zamknięciem toczącego się od 2009 r. sporu sadowego z powództwa RRDE przeciwko AWR WPROST o zapłatę wierzytelności w kwocie 2 344 219, 68 PLN wynikającej z niedotrzymania warunków umowy, zawartej miedzy stronami w przedmiocie świadczenia stałych usług poligraficznych dla AWR WPROST. Zgodnie z porozumieniem, AWR WPROST zapłaci na rzecz RRDE kwotę w wysokości 200 000 PLN w terminie do 20 grudnia 2010 r. RRDE zrzeka się dochodzonego roszczenia od AWR WPROST w kwocie przekraczającej 200 000 PLN.  PMPG SA zawarła aneksy przedłużające do 31 grudnia 2010 r. obowiązywanie umów na wykonywanie przez RRDE produkcji czasopism: „Machina”, „Film”, „Dlaczego”, „Film Wydanie Specjalne”, „Machina Sport & Style” i „Dlatego”.

 

Rośnie sprzedaż tygodnika WPROST

Zmiany wydawnicze i redakcyjne wprowadzane w tygodniku WPROST przez nowego wydawcę przyniosły pierwsze efekty w postaci zahamowania tendencji spadkowej sprzedaży tygodnika. Według wstępnych szacunkowych danych, w marcu i kwietniu 2010 r. sprzedaż WPROST wzrosła.  W marcu szacowany spadek sprzedaży (sprzedaż ogółem) w stosunku do marca 2009 powinien wynieść nie więcej niż 24% (przy 31% spadku pomiędzy lutym 2009 a lutym 2010). W kwietniu oczekiwany jest wzrost średniej sprzedaży ogółem o ponad 6,5% w stosunku do roku poprzedniego. Średnia sprzedaż ogółem z wydań kwietniowych powinna  przekroczyć wielkość 100 tys. egzemplarzy, co ostatni raz dla pojedynczego numeru miało miejsce w wydaniu 1-2/2010 (wydanie podwójne, świąteczno-noworoczne).

 

Zawieszenie uruchomienia projektu „MACHINA TV”

 

W kwietniu PMPG SA poinformowała, że Zarząd TV Point Group sp. z o.o. podjął uchwałę o czasowym zawieszeniu projektu „Machina TV”. Uruchomienie kanału telewizyjnego jest jednym z elementów strategii PMPG, dlatego w oparciu o wszechstronna analizę niestabilnego rynku reklamowego, Emitent postanowił o podjęciu działań zmierzających do zaangażowania partnera branżowego w celu wzmocnienia kompetencji Spółki na rynku mediów telewizyjnych. Aktualnie Zarząd prowadzi rozmowy z dwoma podmiotami posiadającymi znaczące doświadczenie na rynku telewizyjnym. Negocjacje te mogą potrwać do czwartego kwartału 2010 r.

 

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy