Wiadomości branżowe

Kryzys 2.0 w premierowym wydaniu magazynu Bloomberg Businessweek Polska

Kryzys 2.0 w premierowym wydaniu magazynu Bloomberg Businessweek Polska
Kursy walut i indeksy giełdowe szaleją, bezpiecznych aktywów jest coraz mniej, ale świat kiedyś wróci do równowagi po turbulencjach. Trudno tylko przewidzieć, jaka będzie cena nowego porządku – pisze w premierowym wydaniu Bloomberg Businessweek Polska prof. Dariusz Filar. Tematem pierwszego numeru polskiej edycji magazynu jest kryzys w wersji 2.0.Symboliczny debiut najnowszego polskiego dwutygodnika ekonomicznego odbędzie się w poniedziałek na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Gośćmi honorowymi spotkania będą ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, Lee A. Feinstein oraz prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz- Waltz.  Od poniedziałku także pierwszy regularny numer Bloomberg Businesswek Polska będzie można kupić w dobrych kioskach i salonach prasowych w całej Polsce. A w numerze m.in. dlaczego grecka grypa nie zarazi Starego Kontynentu, plan czteroletni dla nowego Sejmu i rządu oraz Leszka Balcerowicza recepty dla Polski. A także – czy polskie banki są bezpieczne, dlaczego Karol Marks się mylił i jaki powinien być lider

Kursy walut i indeksy giełdowe szaleją, bezpiecznych aktywów jest coraz mniej, ale świat kiedyś wróci do równowagi po turbulencjach. Trudno tylko przewidzieć, jaka będzie cena nowego porządku – pisze w premierowym wydaniu Bloomberg Businessweek Polska prof. Dariusz Filar. Tematem pierwszego numeru polskiej edycji magazynu jest kryzys w wersji 2.0.

Symboliczny debiut najnowszego polskiego dwutygodnika ekonomicznego odbędzie się w poniedziałek na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Gośćmi honorowymi spotkania będą ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, Lee A. Feinstein oraz prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz- Waltz.  

Od poniedziałku także pierwszy regularny numer Bloomberg Businesswek Polska będzie można kupić w dobrych kioskach i salonach prasowych w całej Polsce. A w numerze m.in. dlaczego grecka grypa nie zarazi Starego Kontynentu, plan czteroletni dla nowego Sejmu i rządu oraz Leszka Balcerowicza recepty dla Polski. A także – czy polskie banki są bezpieczne, dlaczego Karol Marks się mylił i jaki powinien być lider czasów kryzysu.

Dobra wiadomość: euro przetrwa kryzys, a grecka grypa nie zarazi Starego Kontynentu. Zła: koniec beztroskiego życia na kredyt i spłacania długów kolejnymi długami. Nowy kryzys – to hasło we wrześniu media elektroniczne odmieniają przez wszystkie przypadki. W radiu i telewizji pojawiają się zatroskani eksperci, którzy ponuro informują publikę, że dziś, tu i teraz, jesteśmy świadkami powtórki załamania z 2008 roku. Patrząc na gwałtownie pikujące oraz dołującego złotego, trudno im nie wierzyć. Tymczasem ekonomiści i analitycy pytani przez Bloomberg Businessweek Polska twierdzą, że tak naprawdę kryzysu nie ma. Owszem, jest problem bankrutującej Grecji, ale Europa sobie z nim poradzi. A Europejski Bank Centralny (EBC) panuje nad sytuacją. O tym, co czeka Grecję i strefę euro – w pierwszym numerze Bloomberg Businessweek Polska

Polska gospodarka wyjątkowo dobrze przeszła przez kryzys 2009 roku. Nie oznacza, że jest odporna na podobne zawirowania w przyszłości. Teraz, kiedy rynek finansowy ogarnia druga fala kryzysu, warto zrobić diagnozę naszych słabych i silnych stron. Szczególnie że rząd, który wyłoni się po wyborach, będzie musiał zmierzyć się z wyzwaniami zarówno zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi. W Bloomberg Businessweek Polska Ryszard Petru pisze, czym powinien się zająć nowy Sejm zaraz po wyborach i dlaczego prywatyzacja energetyki, rewolucja na kolei, likwidacja karty nauczyciela oraz reforma systemu opieki zdrowotnej nie mogą czekać.

A to już wiesz?  Machina Design Awards 2010 - ruszają zgłoszenia do designerskiego plebiscytu MACHINY

O potrzebie reform mówi również w wywiadzie dla Bloomberg Businessweek Polska prof. Leszek Balceowicz. Rządzący powinni bardziej bać się niewprowadzania reform niż ich wprowadzania – mówi Balcerowicz w rozmowie z redaktorem naczelnym polskiej edycji Bloomberg Businessweek, Michałem Kobosko. Jego zdaniem, przede wszystkim trzeba wyeliminować wydatki antyrozwojowei. Osłabiają one zachowania ludzi przyczyniające się do rozwoju. Jeśli człowiek może pracować, to życie z zasiłku z własnego wyboru jest niemoralne i antyrozwojowe – mówi twórca polskiej transformacji gospodarczej.

Na tle sytuacji w Europie sektor bankowy w Europie Środkowej jest dużo zdrowszy i bardziej stabilny – pisze z kolei w Bloomberg Businessweek Polska Józef Wancer, były prezes Banku BPH. Podkreśla, że wiele lat upłynęło od ostatnich bankructw banków w Polsce, już nie pamiętamy, jak groźne było to zjawisko na początku lat 90. Także jesienią 2008 roku za sprawą działań regulatorów udało się uniknąć takich wydarzeń. Musimy jednak pamiętać, że 70 proc. aktywów sektora należy do inwestorów zagranicznych. Możemy więc odczuć skutki wydarzeń na ich macierzystych rynkach. O polskim rynku bankowym – w pierwszym numerze Bloomberg Businessweek Polska.

W magazynie także o tym, jak kryzys ekonomiczny przyczynił się do wzrostu popularności Karola Marksa i jego myśli, wedle której kapitalizm z samej swej natury jest niestabilny. Wystarczyć rzucić okiem na najnowsze gazety, pełne przewidywań bankructwa Grecji, katastrofy bankowej i upadku wspólnej waluty, by przekonać się, że miał rację. Jednak jednego filozof nie wziął pod uwagę – zdolności kapitalizmu do autokorekty. Dzisiejsze wstrząsy mogą być początkiem nowego przełomu w kapitalizmie, ale nie są początkiem jego końca – pisze na łamach Bloomberg Businessweek Peter Coy.

W Bloomberg Businessweek Polska również o tym, jaki powinien być lider czasów kryzysu. Jacek Santorski i Bertrand Le Guern piszą o tym, jak zarządzać ludźmi w czasach niepewności i jak przekuwać niepokój i obawę na energię i działanie. Dekalog menadżera na trudne czasy – w Bloomberg Businessweek Polska.

A to już wiesz?  WPROST i ?Bloomberg Businessweek Polska? partnerami Kongresu Dyrektorów Marketingu

W premierowym wydaniu nowego pisma możemy przeczytać także:

– o tym, jak Rosjanie zaczynają podgryzać Dolinę Krzemową, czyli o miasteczku innowacji w Skolkowie przy obwodnicy Moskwy,

– o problemach, które ma najlepsza fabryka Fiata w Tychach,

– i o tym, czy czeka nas światowa wojna patentowa.

 

Bloomberg Businessweek Polska trafi do sprzedaży w poniedziałek, 19 września. Będzie kosztował 8 zł. Zerowy numer magazynu był dystrybuowany nieodpłatnie w nakładzie 50 000 egzemplarzy.

Partnerami Premiery Bloomberg Businessweek Polska są m.in. Orange, PGE, T-Mobile, Landskrone oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców – PKPP Lewiatan i Pracodawcy RP.

Bloomberg Businessweek Polska to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Pismo początkowo będzie się ukazywało jako dwutygodnik, docelowo ma być tygodnikiem. Wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy Bloomberg Businessweek. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu Businessweek przez Bloomberg w 2009 r. Redaktorem naczelnym Bloomberg Businessweek Polska jest Michał Kobosko. Bloomberg Businessweek Polska ma już również swoje profile w serwisach społecznościowych Facebook i LinkedIn.

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy